Uw partner in Finance & HR

Gegevenslevering Loyalis wijzigt

Onlangs bent u waarschijnlijk door Loyalis geïnformeerd dat de wijze waarop de gegevens rond de semicollectieve verzekering bij arbeidsongeschiktheid (AOV) aangeleverd moeten worden gaat wijzigen. Voor deze verzekering bij Loyalis worden maandelijks vanuit de salarisadministratie gegevens geleverd met betrekking tot de verzekerden en de premiegrondslag aan APG. Loyalis heeft aangegeven dat de aankondiging en de implementatie van de nieuwe pensioenwet heeft geleid tot een gewijzigde situatie in de samenwerking tussen APG en Loyalis. APG stopt per 1 juli 2024 met verwerking van de gegevenslevering van Loyalis. Met softwareleveranciers overlegt ASR (de eigenaar van Loyalis) op welke wijze de gegevens in het vervolg aangeleverd kunnen worden. Aangezien een wijziging van gegevenslevering gedurende het jaar niet wenselijk is, zal de gewijzigde manier van levering pas op 1 januari 2025 kunnen plaatsvinden. Loyalis heeft aangegeven dat zij in de periode 1 juli 2024 tot 1 januari 2025 de verantwoordelijkheid nemen voor het extrapoleren van de gegevens tot het einde van het jaar. Tevens hebben zij aangegeven het eventuele risico voor verzekeringsregistraties, premies en uitkeringen te kunnen overzien in deze periode.

Het bovenstaande is van toepassing op de semicollectieve verzekering bij Loyalis waarvoor in het verleden voor alle klanten verzekeringscontracten zijn aangemaakt door de rechtsvoorganger van Loyalis (ABP-Proteq). Werkgevers die later zijn opgericht moeten zelf zorgen dat ze aangemeld worden voor deze verzekering. Voor de collectieve verzekering maakt u sowieso zelf afspraken met Loyalis over de verzekeringsvorm en verschuldigde verzekeringspremie.

Deel dit bericht

Meer Nieuwsflits berichten

We plaatsen functionele en analytische cookies. Deze zijn geanonimiseerd en noodzakelijk om de website goed te laten werken en het gebruik te kunnen meten. x